Barion Pixel Felértékelődik a szemmagasság felett látható reklám! | Reklámeszköz.hu

Felértékelődik a szemmagasság felett látható reklám!

2014. szeptember 17.

Értékelés

0
Még nincs értékelve

Kiállításon és promóción járva az tapasztalható, hogy az elmúlt években rendre 2 méter magasság környékén készülő banner vagy roll up installációkkal telítődött a piac. Szinte minden cégnek van egy-két gyorsan bevethető reklámeszköze, amit előszeretettel fel is használnak a reklámtevékenységük során. Ebben a reklámzajban azonban, kezd elveszni a banner reklámok nyújtotta hozzáadott érték. Az a marketing energia, amit pontosan ezek hivatottak sugározni a kis helyigény ellenére nyújtotta nagyméretű reklámfelületükkel.

Elég csak arra gondolni például, hogy a kiállításon a standunk előtt tébláboló nézelődők kitakarják a reklámunkat a valódi érdeklődők elől. Akik - második vagy harmadikként állva a sorban - már nem tudják elolvasni a feliratokat. A hagyományos displayeket éppen ezért érdemes számos esetben magasabb reklámeszközökkel felváltani. Az új típusok akár 3 méteres magasságukkal messziről jól látható és olvasható üzenetet közvetítenek. Az óriási magasság ellenére hihetetlen, de gyakran még egyszerűbb a felállításuk!

A szakmai háttér
Nem lehet elégszer elmondani a kedves Ügyfeleknek és külsős grafikus kollégáknak, hogy a 2 méter magas roll up elsődleges reklámfelülete a felső harmadra koncentrálódik. Ide érdemes a fő reklámüzenetet és a logót helyezni. Ez a gyakorlatban a felső 50-70 cm-t jelenti. A középső harmadra kerülhetnek az elérhetőségek és a további termékelőnyök a céltól függően. Az alsó harmadra lehetőség szerint fontos információ már ne kerüljön, mert az ügyfelek nem szeretnek négykézláb telefonszámokat keresgélni! Könnyű belátni ezek alapján, hogy 300 cm magasság esetében ez a hasznos reklámfelület 150-170 cm-re nő. Ami arányaiban a roll up reklámfelületének minimum a fele. Ha ide kerül a reklámüzenet akkor a következő történik a reklámozó szempontjából:

MEGNŐ a reklámeszköz vonzáskörzete és hatása
- Messzebbről is felkelti a figyelmet, kifejti a reklámhatást az eszköz.
- Nagyobb távolságról is jól olvasható lesz az üzenet.
- Egy időben többen láthatják az üzenetet.

Számos esetben az aktivitás helyén meglévő hatalmas forgalomból csupán kis létszámú érdeklődőből válik vásárló. Ez sokszor azért van, mert maga a célcsoport áll a reklámüzenetünk útjába. Hiszen amint az első, második érdeklődő beáll a standunk előtti sorba gyakorlatilag kitakarja a reklámunkat a mögöttük érkezők elől. Szem magasság felett is érzékelhető reklám esetében lényegesen nagyobb számú fogyasztóhoz juthatunk el!

GYORSABBAN érzékelhető lesz az üzenet
- Kevesebb idő alatt átmegy a reklámüzenet, ami a rohanó világunkban az információ habzsolás korában a fiatal generációk elérését segíti.
- Nagyobb betűvel írható a reklámüzenet, ami gyengébben látók számára nagy előny
Főként olyan termék esetében, amivel idősebb korosztályt célozzuk meg.

KIEMELI a reklámozót a reklámzajból
- Az óriási méret első ránézésre megkülönbözteti a reklámozót a konkurensektől.
- Stabilitást, erőt, megbízhatóságot és profizmust sugall.

MEGERŐSÍTI az ügyfelet a döntésben
- A nagyobb forgalom és a nagyobb érdeklődés önmagát is képes generálni. Hiszen ha mások is ezt a céget látják a megfelelőnek, akkor az ügyfél is szívesebben várja ki a sorát.
- Ráadásul a reklámüzenet részleteit nem nehézkes megismerni. Még akkor sem, ha adott esetben egy nálunknál magasabb érdeklődő áll előttünk a sorban.

A hatásmechanizmus elmélete

1. Messzebbről meglátja a célcsoport a reklámot.
2. Gyorsabban érzékeli az üzenetet.
3. Hamarabb dönt, minthogy a konkurenst érzékelné.
4. Könnyebben olvassa és értelmezi a mondanivalót.
5. Nem kedvetlenedik el a reklám befogadása közbeni nehézségektől.
6. A konkurencia mellett erősebbnek, stabilabbnak és profibbnak látszódik az „Óriás” hirdető.
7. Az „Óriásnál” több érdeklődő áll a sorban, ami megerősíti a döntésében.
8. Nő az aktivitás hatásfoka.