Kosár

A kosár üres.

0 Termék 0 Ft
0 Ft

Hírlevél

Évente néhány levél!

Kapcsolat

 
Truemaker Kft.
 
Budapest 
Reitter Ferenc utca 42.
H-1135
 
 
Nyitvatartás, árukiadás:
Hétfő - Csütörtök: 9:00 - 17:00
Péntek: 9:00 - 15:00
Szombat - Vasárnap: zárva
 

sajtófal

2016. 02. 04.

Sajtófalak újrahasználata

A sajtófalak sokoldalú felhasználását bizonyítja a 13. kerületi Önkormányzat minapi megrendelése. A vállalatunknak is otthont adó kerület azzal bízott meg minket, hogy a 2008-ban, 80 éves korában elhunyt, magyar származású amerikai képviselőre, Tom Lantosra megemlékező pop-up falat készítsünk.
 
De nem csak vadonatúj sajtófalakra kaptunk megbízást januárban, hanem több, korábban vásárolt szerkezetre is készítettünk új nyomatokat. A display-újrahasználat pénztárcakímélő megoldásnak számít és szerencsére egyre többen veszik igénybe. Mi ráadásul akkor is elvállaljuk a sajtófalak újradekorálását, ha nem tőlünk vásárolt szerkezetről van szó. Ehhez mindössze annyit kell tenniük, hogy a régi sajtófalat juttassák el hozzánk, minden alkatrészével együtt. A Reitter Ferenc utcai műhelyünkben lemérjük, majd a nyomtatás után az új nyomatot a szerkezetre próbáljuk annak érdekében, hogy tökéletes végeredményt kapjunk.
 
Bejegyezte: Molnár Bálint

2015. 09. 22.

Olimpiai bajnok mögé álltunk

Kósz Zoltán, a 2000-ben, Sidney-ben aranyérmes vízilabda csapat kapusa éppen tíz évvel ezelőtt alapította meg a szintén legendás játékossal, Petőváry Zsolttal a KÓPÉ vízilabda egyesületet, amelynek célja, hogy a Dunakanyarban élő gyerekekkel megszerettesse a pólót. A sportkör hamar népszerű lett a környéken élő iskolások körében, így az sem véletlen, hogy szeptember 12-én telt ház előtt ünnepelték a megalakulás jubileumát.
 
A szentendrei V-8 uszodában tartott születésnapi bulin mi is ott voltunk. Ha mondhatjuk ezt, már az ajtóban, hiszen a regisztrációs pultot mi készítettük el, ahogy a rendezvény sajtófalát is a Reklámeszköz.hu gyártotta le. Az egész napos fiesztát, ahol megjelent Kemény Dénes az olimpiai aranycsapat volt szövetségi kapitánya, régi, jó ismerősünk a BGM5 kommunikációs ügynökség szervezte. A szentendrei vállalkozás a 2000-es években szinte egyidőben indult a Reklámeszköz.hu-val a dunakanyari kisvárosban; alig egy utca választotta el a két céget egymástól.
 
Molnár Bálint ügyvezető, Reklámeszköz.hu: „Nem felejtettük el a szentendrei gyökereinket, ezért a BGM5 első hívására jöttünk, és szállítottuk a rendezvény dekorációját. A jótékonyság részünkről annak is szól, hogy 8 évvel ezelőtt szülővárosomban, Szentendrén alakult meg Reklámeszköz.hu. Azóta bár elköltözött a cég Budapestre, de ha jó ügyek érdekében megkeresnek minket, igyekszünk mellé állni. A vízilabda utánpótlás pedig ennek számít az én szememben!
 
Nagy Bence, ügyvezető, BGM5: „Itt tényleg minden a gyerekekről szólt, a gyerekekért. Köszönjük a Reklámeszköz.hu-nak, hogy segített méltó hátteret, környezetet adni az uszodában tartott ünnepségnek!
 
Kósz Zoltán, olimpiai bajnok vízilabdázó: „Küzdelem és siker. Kézen fogva járnak egymással. A kettő valamelyike a másik nélkül nem ér annyit, mint együtt. Ezt a napot hónapok óta szerveztük és ilyennek álmodtuk meg, mint amilyen lett. Összességében köszönjük szépen, ennyi ajándékot egész életünkben nem kaptunk, mint azon a szombaton!”
 
 
Bejegyezte: Molnár Bálint

2015. 07. 27.

Nyár, dinnye, szeletem

Idén nyáron a négyhetes népszerűsítő kampány révén 20 százalékkal nőtt a magyarországi dinnye-fogyasztás, és ebben a mi kezünk is egy kicsit benne van. Mindamellett, hogy a Reklámeszköz.hu ebédlőjében naponta fogyasztunk dinnyét, a kampányhoz használt „étvágygerjesztő” Pop-up sajtófal, valamint a Roll-upok és a strandzászlók is nálunk készültek. A „nyár, dinnye, szeletem” szlogennel futó kampány zánkai záró sajtótájékoztatója az országos média híreibe is bekerült!

2014. 12. 01.

Tippek és trükkök displayek grafikai tervezéséhez

A kiállításra vagy promócióra készülő cégek ügymenetében kulcskérdés, hogy az elkészített grafika vajon alkalmas-e a felhasználásra a reklámberendezéseken. Minden reklámeszköznek megvan ugyanis a maga speciális grafikai igénye: például a kifutó mérete, szegmentáció, illesztés vagy kitakart - nem látható - felületeik. Az olvasók sikeréhez az alábbi rövid áttekintés és néhány azonnal bevethető fogás mindenképpen hozzájárulhat!

 

Miért fontos a megfelelő grafika?
Mert ha a kreatív grafikai nem működik együtt a reklámberendezéssel, az akár el is lehetetleníti a reklámüzenet célba jutását. A reklámzajban pedig az fog jobban érvényesülni, amely nemcsak a monitoron - hanem kivitelezés után - az életben is megállja a helyét.

Mire kell itt gondolni?
Egyrészt a mobil displayek grafikai tervezésénél figyelembe kell venni, a reklámeszköz méretét, a kiállítótéri elhelyezkedését és a felhasználás célját. Fontos tudatosítani, hogy szórólapok, névjegykártyák nyomdai anyagai nem működnek megfelelően ebben a környezetben. A displayekkel szemben támasztott legalapvetőbb követelmény, hogy a rövid észlelési idő ellenére kontaktusra ösztönözze az érdeklődőt. Itt nincs hely hosszú tagolatlan leírásokra. Nem célszerű több üzenetet elhelyezni a reklámeszközön csak azért, mert nagy reklámfelülete van.

Mégis akkor milyen legyen?

Gyakran „a kevesebb néha több” elv érvényesül. A legfontosabb, hogy szemmagasság fölé kerüljön a fő üzenet. A szövegtörzs minél rövidebb legyen. Legjobb ha összesen egy mondatból áll. A grafika tartalmazzon figyelemfelkeltő formai, képi vagy tipográfiai megoldást. Végül, de nem utolsósorban az információs rész ne az alsó harmadra kerüljön. Az elkészült reklámeszköz 3-6 méterről is jól felismerhető, akár olvasható legyen.

Mik a legáltalánosabb grafika leadási hibák?

  • A grafikai anyag mérete nem megfelelő.
  • A grafikában alacsony felbontású logó vagy fotó található. Tehát a grafika nyomtatásra megfelelő lenne, de egy-két elem hibája elrontja az összképet.
  • Kitakart részre kerül a logó vagy a reklámüzenet, így szemből nem lesz olvasható.

Hogyan lehet kiküszöbölni a grafikai anomáliákat?

  • Érdemes olyan kivitelezőt választani ahol szakképzett grafikussal el lehet készíttetni a nyomdai anyagot.
  • Saját grafikus esetén is érdemes a reklámeszköz gyártójától grafikai sablonfájlt vagy útmutatót kérni.
  • Fotók, videó vagy személyes megtekintés által ismerje meg a reklámeszközt!
  • Szánjon 10 percet a végleges grafika ellenőrzésére leadás előtt!
  • Leadáskor kérje a kivitelezőt, hogy ellenőrizze a grafikai anyag megfelelőségét!


Mi van a színhelyességgel? Ugye olyan lesz mint a monitoron?
Nem feltétlenül. A grafikák leadása minden esetben CMYK színtérben történjen. Konkrét szín-igény esetén szükséges a pantone színkód azonosítása. Színkód hiányában javasoljuk, hogy a kivitelezőnél színkártyából kerüljön kiválasztásra a megfelelő szín. Amennyiben ez nem megoldható például fotóról van szó, ahol nincs konkrét szín, úgy minden esetben proof nyomtatásához ragaszkodjon!

Roll up
Roll up grafika esetében a leglényegesebb, hogy az általában 200 cm magas látható mérettel készülő display aljához minimum 5 cm kifutó szükséges alul, amely rész a roll up szerkezetben marad. A felső sín a grafika tetejéből 1 cm-t fog kitakarni. Érdemes átgondolni a kreatív szempontjából, hogy általában a roll up – szemmagasságban lévő – felső harmada ad jól látható felületet. A középső harmad csak akkor érzékelhető, ha nem takarja ki egy lelkes érdeklődő a látványt. Az alsó harmadra pedig legrosszabb esetben is csak a másodlagos eligazító információk kerüljenek! Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy a roll up nem alkalmas nagy terjedelmű szöveges részek megjelenítésére. Ez alól talán csak a rendezvény műsora lehet kivétel, ahol a résztvevők rászánják az időt az egész tartalom áttekintésére.

Strandzászló
A zászló elsősorban a márka kommunikációjára alkalmas reklámeszköz. A logó mellett maximum egy szó vagy egy sor szöveget érdemes elhelyezni. A reklámüzenet legyen minél nagyobb méretű, de ügyeljen arra, hogy a varrásba ne csússzon bele a felirat! Itt a legnagyobb a grafikai sablon jelentősége! Enélkül ugyanis szinte lehetetlen pontosan dolgozni. A strandzászlóknál érdemes továbbá előre egyeztetni, hogy a zászlórúdhoz készülő íves bujtató nyomtatással készül, vagy egyszínű (fekete vagy fehér) alapanyagból. Az igényesebb változatnál a grafika hátteréből kerül kialakításra a bujtató. Ehhez érdemes a kivitelezőnek nagyobb kifutójú grafikát átadni.

 

Pop-up háttérfal, sajtófal
Különösen fontos a sajtónyilvános események hátteréül alkalmazott sajtófalak grafikája. Elsősorban szemből nézve minden lényeges grafikai elemnek jól láthatónak és megfelelő méretűnek kell lennie. A pop-up sajtófal grafikájának előkészítésénél két tényt érdemes szem előtt tartani. Egyrészt a két oldalsó panel ívesen hátrahajlik, így ezek szélére nem szabad logót vagy szöveget helyezni. Másrészt a teljes grafika szegmentálásra kerül és az illesztéseknél számolni lehet elcsúszásokkal. Ezért körültekintően járjon el és a grafikai sablonban található szegmentációs jelekre semmi esetre se helyezzen kisméretű feliratot vagy logót! A sűrű vízszintes vonalak kerülendőek. Érdemes a sajtófalra kerülő fotók elhelyezését is körültekintően átgondolni. Arcok függőleges kettévágása például kifejezetten kerülendő!

 

Promóciós és regisztrációs pult
A promóciós pultok leghasznosabb felülete a korona, mivel szemmagasság felett helyezkedik el. A szokásos egy-két szavas figyelemfelkeltés mellett még hatásosabb az egyedi formára stancolás. Nyugodtan eressze szabadjára minden grafikus a képzeletét! A pultok alul lévő palást része szemből és két oldalról is jól látható. Fontos, ha különböző a két oldal, akkor szemből nézve érdemes jobb és bal felirattal megkülönböztetni. A sablonfájlban tervezett grafikáknál ez egyértelmű.

Tippek

  • Tervezés előtt ellenőrizze a használandó képek minőségét! Az alacsony felbontású képek a nyomaton is pixelesek/homályosak lesznek!
  • Ami a képernyőn feketének látszik (C=0% M=0% Y=0% K=100%) az a nyomaton csak sötétszürke? A „dúsított” fekete (C=50% M=50% Y=50% K=100%) segít ezen.
  • A segédletekben jelölt takarásba kerülő felületekre érdemi információt (szöveget, logót) ne  helyezzen, csupán háttérgrafikával töltse ki!
  • A lágy színátmeneteknél fellépő „lépcsőzetesség” elkerülése érdekében érdemes a színátmenet rétegére 2-3% zajt alkalmazni.
  • Ellenőrizze az adott termék pontos méreteit, és 1:1 méretarányban készítse el a grafikát, figyelembe véve a szükséges kifutókat és a takarásba eső felületeket! A grafika befoglaló mérete egyezzen meg a kiadványszerkesztő programban beállított oldalmérettel, ne egy tetszőleges méretű lapra kerüljön! Ennek megfelelően a kifutók és vágójelek az oldal vágott méretén kívül helyezkedjenek el!
2014. 09. 01.

Pop-up fal grafikai tervezése

A szeptemberben kezdődő kiállítási szezon kezdetén aktuális kérdés, hogy a megrendelésre kerülő pop-up háttérfal grafikáját ki, és milyen módon készítse el. Az Ügyfél szempontjából javasolt, hogy olyan kivitelezőnél adja le a megrendelést, ahol igény esetén a grafikai munkát is el tudják végezni.
Azonban ha a grafikát más módon készítik elő, úgy a kivitelezőtől minden esetben kérjék be előre a pop-up fal grafikai segédletét, mert – ahány ház, annyi szokás – a pop-up dekorációk is megannyi méretben-, és módon valósíthatóak meg.

1. Tervezési sajátosságok
A grafika tervezést minden esetben a pop-up fal teljes – kiterített – grafikai méretére célszerű elvégezni és leadni. Figyelembe kell venni, hogy a grafika a későbbiekben függőleges panelekre lesz vágva, ezért a vágásokra lehetőség szerint ne kerüljön betű vagy logó. Illesztésnél ugyanis mind a kivitelezésben részt vevő dekoratőr, mind az összeillesztést végző felhasználó nehézségekbe fog ütközni! Ugyanezen oknál fogva kerülendőek a paneleken átnyúló, egybefüggő vonalak is. A grafikai sablonokban jelölt hátrahajló vagy takarásba kerülő felületekre pedig csak dekorációs elemek kerüljenek, mert ezek szemből nem lesznek láthatóak.

2. Kommunikációs jó tanács
A legtöbb háttérként szolgáló reklámeszköznél számítani lehet arra, hogy a grafika alsó felét vagy akár alsó 150-160 cm-es részét nem lehet majd jól látni. Egyrészt a hátfal elé helyezett pult vagy szórólaptartó „árnyékolja le”, másrészt jobb esetben a reklámaktivitás elé csoportosuló érdeklődők takarják el a hátul állóktól. Ezért célszerű a fő reklámüzenetet és a logót a felső harmadra helyezni. A kötelező részeket, elérhetőségeket vagy másodlagos üzenetet lehet két oldalra tervezni, de nem szabad elfelejteni itt sem, hogy szem magasságnál sokkal lejjebb ne kerüljön fontos információ!

3. Bevált megoldás
Legtöbbször alkalmazott sajtóhátfal grafikai megoldás, hogy mozaikszerűen összerendezett logókat jelenítenek meg a háttéren. Ez tökéletes megoldás sajtóháttér vagy fotóháttér esetében, ugyanis így van a legnagyobb esélye, hogy a prominens személyekről készült fotókon a támogatók, szervezők márkája is feltűnhessen. A legnagyobb hatás elérése érdekében érdemes, jól eltalálni a logók méretét és eloszlását.

4. Kihozni a legtöbbet
A köztudottan magasabb árkategóriában lévő pop-up falaknál rendkívüli módon felértékelődik a többszöri felhasználás lehetősége. Ebből a szempontból érdemes átgondolni a grafika aktualitását és variálhatóságát is. Presztízsveszteség nélkül bevethetőek olyan trükkök, hogy például csupán az egyik grafikai panelen van dátum, ár vagy más módosuló információ. Így a legközelebbi alkalommal vagy árváltozás esetén, csak azt az egy panelt kell újragyártani. Ilyenek lehetnek még a több mutációban készülő grafikák, amikor a logó és a fix információk csak meghatározott paneleken jelennek meg. A többi panel az aktuális rendezvény mondanivalójához idomul. Például informatikai cég pop-up falának bal oldala a márkát kommunikálja, jobb oldali 3 panelje pedig webhostingot, weboldal tervezést vagy szerverszolgáltatást az éppen aktuális kiállítás témája szerint.

5. Tévhitek
A leggyakoribb félreértés a tervezés és a megrendelés során a pop-up fal méretével kapcsolatos. A hagyományosan 3×3 vagy 4×3 méretűnek nevezett hátterek valójában a háttérfal-szerkezet 3×3-as vagy 4×3-as rácskiosztását jelentik. Ezért két – pl. egy íves és egy egyenes – 3×3 rácsméretű fal, centiméterben kifejezett mérete különböző is lehet és semmiképp sem méterben fejezi ki a méretét! A méretet minden esetben egyeztesse a kivitelezővel és vegye figyelembe a termékhez készült grafikai segédletet!

A pop-up falakról további termékinformációk ezen az oldalon érhetőek el:
Pop-up fal árak, méretek, grafikai segédlet és minden fontos információ

Bejegyezte: Molnár Bálint

2014. 06. 23.

Szaksajtóban a Reklámeszköz.hu!

Magyarország első reklámdekorációs magazinja a Sign and Display, a Reklámeszköz.hu csapatát kérte fel, hogy a display szakmával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, praktikákat és trendeket rendszeresen közvetítse az újság olvasói felé. Az évente ötször megjelenő, 8 ezres példányszámú Sign and Display áprilisi számában kezdésként az általános piaci helyzet és a trendeket foglaltuk össze. Szó esett arról, hogy a digitális világ egyre inkább beépül a mobil display-ekbe, továbbá az ügyféloldal elvárásai a környezetudatos és gazdaságos reklámozás irányába tolódnak.

„Amúgy 2014-ben is a roll up a legnépszerűbb megoldás, mellette a nyári szezonban a strandzászlók jelentenek még fontos trendet, a tavaszi és az őszi kiállítási szezonban pedig a különféle popup hátterek vagy sajtófalak fogynak a leginkább. Promóciós megjelenésnél egyre népszerűbbek a környezetbarát reklámeszközök, melyek minőségükkel és többszöri felhasználásukkal válnak igazán vonzóvá. A Sign and Display megkeresése egy kézzel fogható visszaigazolása annak, hogy jó úton járunk. Tapasztalatainkkal mindig szívesen hozzájárulunk a szakma fejlődéséhez.” jegyezte meg Molnár Bálint a Reklámeszköz.hu ügyvezetője, aki ígéri: a cég weboldalának és hírlevelének olvasói sem maradnak hasznos tanácsok nélkül. Ahogy korábban, ezen túl is kiderül, mire érdemes figyelnie a mindenkori hirdetőknek.

A júniusi számot is érdemes lesz kézben tartani! „Fókuszban a háttér” címmel a legnépszerűbb popup sajtófalak kerülnek majd részletes bemutatásra ami a szeptemberi kiállítási szezon előtt érdemes alaposan áttanulmányozni!

Pop-up fal, sajtófal

Bejegyezte: Molnár Bálint

Tartalom átvétel