Kosár

A kosár üres.

0 Termék 0 Ft
0 Ft

Hírlevél

Évente néhány levél!

Kapcsolat

 
Truemaker Kft.
 
Budapest 
Reitter Ferenc utca 42.
H-1135
 
 
Nyitvatartás, árukiadás:
Hétfő - Csütörtök: 9:00 - 17:00
Péntek: 9:00 - 15:00
Szombat - Vasárnap: zárva
 

roll up

2015. 07. 21.

Reklámeszköz.hu a YouTube-on is!

Tavaly ősz óta a világ legismertebb videomegosztó portáljáról is visszaköszön a Reklámeszköz.hu zöld pelikánja. A cégnél azért döntöttek úgy, hogy a népszerű YouTube-csatornára „eveznek”, mert így a vállalat termékeiről készült videókat bárki meg tudja tekinteni. A Roll-up bannerekről, Pop-up falakról, valamint az X és az L bannerekről ugyanis korábban már kivétel nélkül készültek összeszerelési útmutatók. Ezek legfontosabb jellemzője, hogy a hosszú, unalmas leírások helyett maximum 2 percesek és visszatekerhetőek. Azaz bárki gyorsan el tudja lesni a legfontosabb mozzanatokat a Reklámeszköz.hu csinos műsorvezetőjétől, Polgár Ildikótól.
 
„A Reklámeszköz.hu YouTube csatornájára eddig közel 50 videó került fel, a megtekintések száma pedig már meghaladta a százezret.”  – mondta Molnár Bálint ügyvezető, aki egy gyors Top-listával is szolgált. E szerint ennek a roll-up bannernek az összeállítási videója vezeti a rangsort, 16110 megtekintéssel. 

 
A YouTube csatorna e mellett arra is jó, hogy a legfontosabb iparági híreknek helyt adjon. Így például a Reklámeszköz.hu oldalán bárki visszanézheti a 2014-es Országos Marketing Konferencia összefoglalóját Hinora Ferenc, Demcsák Mária és Tonk Emil köszöntőjével együtt.
 
Bejegyezte: Molnár Bálint

2015. 07. 02.

Tendert nyertünk: Groupama Biztosító

Sikerült a versenyfutás az idővel. A Reklámeszköz.hu csapata már teljesítette is a Groupama Biztosító „meglévő reklámeszközeinek cseréjét”, azaz szűk 2 hét alatt többek között 215 db roll-upot és 400 db asztali zászlót gyártott le a nemzetközi biztosítótársaság emblémájával. A Reitter Ferenc utcai Reklámeszköz-központban a június 12-i határidő előtt ugyan izzott a levegő a munkától, de a feszített tempó ellenére sem volt fennakadás. Hiszen a hazai mércével kiemelkedő méretű raktárkészlet a legnagyobb megrendelések gyors kielégítését is lehetővé teszi.
 
 
A világszerte 13 millió ügyféllel rendelkező Groupama magyarországi leányvállalata a közelmúltban döntött úgy, hogy országszerte megújítja az ügyfélkapcsolati irodáit és ezentúl már Groupama Biztosító néven kommunikál az ügyfelei felé. A 150 fiók vizuális frissítéséhez többek között roll-upok, asztali zászlók, molinók cseréjére írta ki a tenderét a biztosítótársaság, amit május végén a Reklámeszköz.hu nyert meg. Június első napjaiban a grafikai stúdió kreatívai kezdték a munkát, azaz a Groupama Biztosító új arculati kézikönyvének előírásait ötvözték a megrendelt termékek grafikai elvárásaival. Nem kell különösebben magyarázni, hogy a végeredményben a multicég jól ismert zöldje dominált.
 
 
„Hirtelen kellett nagy mennyiséget legyártani” – foglalta össze a tender kihívásait Szegedi Bernadett értékesítési vezető, aki hozzátette: a szűkre szabott határidő nem mehetett a minőség rovására. „Közel 1000 négyzetméter nyomatot kellett előállítani, felvágni, konfekcionálni vagy éppen reklámeszközbe szerelni” – érzékeltette a megrendelés méreteit Bernadett, aki szerint a cég szempontjából a legfontosabb fejlemény: a gyártó részlegen a hazai display-mércével is hatalmas megrendelés sem fogott ki.
 
 
 
 
2014. 12. 01.

Tippek és trükkök displayek grafikai tervezéséhez

A kiállításra vagy promócióra készülő cégek ügymenetében kulcskérdés, hogy az elkészített grafika vajon alkalmas-e a felhasználásra a reklámberendezéseken. Minden reklámeszköznek megvan ugyanis a maga speciális grafikai igénye: például a kifutó mérete, szegmentáció, illesztés vagy kitakart - nem látható - felületeik. Az olvasók sikeréhez az alábbi rövid áttekintés és néhány azonnal bevethető fogás mindenképpen hozzájárulhat!

 

Miért fontos a megfelelő grafika?
Mert ha a kreatív grafikai nem működik együtt a reklámberendezéssel, az akár el is lehetetleníti a reklámüzenet célba jutását. A reklámzajban pedig az fog jobban érvényesülni, amely nemcsak a monitoron - hanem kivitelezés után - az életben is megállja a helyét.

Mire kell itt gondolni?
Egyrészt a mobil displayek grafikai tervezésénél figyelembe kell venni, a reklámeszköz méretét, a kiállítótéri elhelyezkedését és a felhasználás célját. Fontos tudatosítani, hogy szórólapok, névjegykártyák nyomdai anyagai nem működnek megfelelően ebben a környezetben. A displayekkel szemben támasztott legalapvetőbb követelmény, hogy a rövid észlelési idő ellenére kontaktusra ösztönözze az érdeklődőt. Itt nincs hely hosszú tagolatlan leírásokra. Nem célszerű több üzenetet elhelyezni a reklámeszközön csak azért, mert nagy reklámfelülete van.

Mégis akkor milyen legyen?

Gyakran „a kevesebb néha több” elv érvényesül. A legfontosabb, hogy szemmagasság fölé kerüljön a fő üzenet. A szövegtörzs minél rövidebb legyen. Legjobb ha összesen egy mondatból áll. A grafika tartalmazzon figyelemfelkeltő formai, képi vagy tipográfiai megoldást. Végül, de nem utolsósorban az információs rész ne az alsó harmadra kerüljön. Az elkészült reklámeszköz 3-6 méterről is jól felismerhető, akár olvasható legyen.

Mik a legáltalánosabb grafika leadási hibák?

  • A grafikai anyag mérete nem megfelelő.
  • A grafikában alacsony felbontású logó vagy fotó található. Tehát a grafika nyomtatásra megfelelő lenne, de egy-két elem hibája elrontja az összképet.
  • Kitakart részre kerül a logó vagy a reklámüzenet, így szemből nem lesz olvasható.

Hogyan lehet kiküszöbölni a grafikai anomáliákat?

  • Érdemes olyan kivitelezőt választani ahol szakképzett grafikussal el lehet készíttetni a nyomdai anyagot.
  • Saját grafikus esetén is érdemes a reklámeszköz gyártójától grafikai sablonfájlt vagy útmutatót kérni.
  • Fotók, videó vagy személyes megtekintés által ismerje meg a reklámeszközt!
  • Szánjon 10 percet a végleges grafika ellenőrzésére leadás előtt!
  • Leadáskor kérje a kivitelezőt, hogy ellenőrizze a grafikai anyag megfelelőségét!


Mi van a színhelyességgel? Ugye olyan lesz mint a monitoron?
Nem feltétlenül. A grafikák leadása minden esetben CMYK színtérben történjen. Konkrét szín-igény esetén szükséges a pantone színkód azonosítása. Színkód hiányában javasoljuk, hogy a kivitelezőnél színkártyából kerüljön kiválasztásra a megfelelő szín. Amennyiben ez nem megoldható például fotóról van szó, ahol nincs konkrét szín, úgy minden esetben proof nyomtatásához ragaszkodjon!

Roll up
Roll up grafika esetében a leglényegesebb, hogy az általában 200 cm magas látható mérettel készülő display aljához minimum 5 cm kifutó szükséges alul, amely rész a roll up szerkezetben marad. A felső sín a grafika tetejéből 1 cm-t fog kitakarni. Érdemes átgondolni a kreatív szempontjából, hogy általában a roll up – szemmagasságban lévő – felső harmada ad jól látható felületet. A középső harmad csak akkor érzékelhető, ha nem takarja ki egy lelkes érdeklődő a látványt. Az alsó harmadra pedig legrosszabb esetben is csak a másodlagos eligazító információk kerüljenek! Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy a roll up nem alkalmas nagy terjedelmű szöveges részek megjelenítésére. Ez alól talán csak a rendezvény műsora lehet kivétel, ahol a résztvevők rászánják az időt az egész tartalom áttekintésére.

Strandzászló
A zászló elsősorban a márka kommunikációjára alkalmas reklámeszköz. A logó mellett maximum egy szó vagy egy sor szöveget érdemes elhelyezni. A reklámüzenet legyen minél nagyobb méretű, de ügyeljen arra, hogy a varrásba ne csússzon bele a felirat! Itt a legnagyobb a grafikai sablon jelentősége! Enélkül ugyanis szinte lehetetlen pontosan dolgozni. A strandzászlóknál érdemes továbbá előre egyeztetni, hogy a zászlórúdhoz készülő íves bujtató nyomtatással készül, vagy egyszínű (fekete vagy fehér) alapanyagból. Az igényesebb változatnál a grafika hátteréből kerül kialakításra a bujtató. Ehhez érdemes a kivitelezőnek nagyobb kifutójú grafikát átadni.

 

Pop-up háttérfal, sajtófal
Különösen fontos a sajtónyilvános események hátteréül alkalmazott sajtófalak grafikája. Elsősorban szemből nézve minden lényeges grafikai elemnek jól láthatónak és megfelelő méretűnek kell lennie. A pop-up sajtófal grafikájának előkészítésénél két tényt érdemes szem előtt tartani. Egyrészt a két oldalsó panel ívesen hátrahajlik, így ezek szélére nem szabad logót vagy szöveget helyezni. Másrészt a teljes grafika szegmentálásra kerül és az illesztéseknél számolni lehet elcsúszásokkal. Ezért körültekintően járjon el és a grafikai sablonban található szegmentációs jelekre semmi esetre se helyezzen kisméretű feliratot vagy logót! A sűrű vízszintes vonalak kerülendőek. Érdemes a sajtófalra kerülő fotók elhelyezését is körültekintően átgondolni. Arcok függőleges kettévágása például kifejezetten kerülendő!

 

Promóciós és regisztrációs pult
A promóciós pultok leghasznosabb felülete a korona, mivel szemmagasság felett helyezkedik el. A szokásos egy-két szavas figyelemfelkeltés mellett még hatásosabb az egyedi formára stancolás. Nyugodtan eressze szabadjára minden grafikus a képzeletét! A pultok alul lévő palást része szemből és két oldalról is jól látható. Fontos, ha különböző a két oldal, akkor szemből nézve érdemes jobb és bal felirattal megkülönböztetni. A sablonfájlban tervezett grafikáknál ez egyértelmű.

Tippek

  • Tervezés előtt ellenőrizze a használandó képek minőségét! Az alacsony felbontású képek a nyomaton is pixelesek/homályosak lesznek!
  • Ami a képernyőn feketének látszik (C=0% M=0% Y=0% K=100%) az a nyomaton csak sötétszürke? A „dúsított” fekete (C=50% M=50% Y=50% K=100%) segít ezen.
  • A segédletekben jelölt takarásba kerülő felületekre érdemi információt (szöveget, logót) ne  helyezzen, csupán háttérgrafikával töltse ki!
  • A lágy színátmeneteknél fellépő „lépcsőzetesség” elkerülése érdekében érdemes a színátmenet rétegére 2-3% zajt alkalmazni.
  • Ellenőrizze az adott termék pontos méreteit, és 1:1 méretarányban készítse el a grafikát, figyelembe véve a szükséges kifutókat és a takarásba eső felületeket! A grafika befoglaló mérete egyezzen meg a kiadványszerkesztő programban beállított oldalmérettel, ne egy tetszőleges méretű lapra kerüljön! Ennek megfelelően a kifutók és vágójelek az oldal vágott méretén kívül helyezkedjenek el!
2014. 09. 17.

Felértékelődik a szemmagasság felett látható reklám!

Kiállításon és promóción járva az tapasztalható, hogy az elmúlt években rendre 2 méter magasság környékén készülő banner vagy roll up installációkkal telítődött a piac. Szinte minden cégnek van egy-két gyorsan bevethető reklámeszköze, amit előszeretettel fel is használnak a reklámtevékenységük során. Ebben a reklámzajban azonban, kezd elveszni a banner reklámok nyújtotta hozzáadott érték. Az a marketing energia, amit pontosan ezek hivatottak sugározni a kis helyigény ellenére nyújtotta nagyméretű reklámfelületükkel.

Elég csak arra gondolni például, hogy a kiállításon a standunk előtt tébláboló nézelődők kitakarják a reklámunkat a valódi érdeklődők elől. Akik - második vagy harmadikként állva a sorban - már nem tudják elolvasni a feliratokat. A hagyományos displayeket éppen ezért érdemes számos esetben magasabb reklámeszközökkel felváltani. Az új típusok akár 3 méteres magasságukkal messziről jól látható és olvasható üzenetet közvetítenek. Az óriási magasság ellenére hihetetlen, de gyakran még egyszerűbb a felállításuk!

A szakmai háttér
Nem lehet elégszer elmondani a kedves Ügyfeleknek és külsős grafikus kollégáknak, hogy a 2 méter magas roll up elsődleges reklámfelülete a felső harmadra koncentrálódik. Ide érdemes a fő reklámüzenetet és a logót helyezni. Ez a gyakorlatban a felső 50-70 cm-t jelenti. A középső harmadra kerülhetnek az elérhetőségek és a további termékelőnyök a céltól függően. Az alsó harmadra lehetőség szerint fontos információ már ne kerüljön, mert az ügyfelek nem szeretnek négykézláb telefonszámokat keresgélni! Könnyű belátni ezek alapján, hogy 300 cm magasság esetében ez a hasznos reklámfelület 150-170 cm-re nő. Ami arányaiban a roll up reklámfelületének minimum a fele. Ha ide kerül a reklámüzenet akkor a következő történik a reklámozó szempontjából:

MEGNŐ a reklámeszköz vonzáskörzete és hatása
- Messzebbről is felkelti a figyelmet, kifejti a reklámhatást az eszköz.
- Nagyobb távolságról is jól olvasható lesz az üzenet.
- Egy időben többen láthatják az üzenetet.

Számos esetben az aktivitás helyén meglévő hatalmas forgalomból csupán kis létszámú érdeklődőből válik vásárló. Ez sokszor azért van, mert maga a célcsoport áll a reklámüzenetünk útjába. Hiszen amint az első, második érdeklődő beáll a standunk előtti sorba gyakorlatilag kitakarja a reklámunkat a mögöttük érkezők elől. Szem magasság felett is érzékelhető reklám esetében lényegesen nagyobb számú fogyasztóhoz juthatunk el!

GYORSABBAN érzékelhető lesz az üzenet
- Kevesebb idő alatt átmegy a reklámüzenet, ami a rohanó világunkban az információ habzsolás korában a fiatal generációk elérését segíti.
- Nagyobb betűvel írható a reklámüzenet, ami gyengébben látók számára nagy előny
Főként olyan termék esetében, amivel idősebb korosztályt célozzuk meg.

KIEMELI a reklámozót a reklámzajból
- Az óriási méret első ránézésre megkülönbözteti a reklámozót a konkurensektől.
- Stabilitást, erőt, megbízhatóságot és profizmust sugall.

MEGERŐSÍTI az ügyfelet a döntésben
- A nagyobb forgalom és a nagyobb érdeklődés önmagát is képes generálni. Hiszen ha mások is ezt a céget látják a megfelelőnek, akkor az ügyfél is szívesebben várja ki a sorát.
- Ráadásul a reklámüzenet részleteit nem nehézkes megismerni. Még akkor sem, ha adott esetben egy nálunknál magasabb érdeklődő áll előttünk a sorban.

A hatásmechanizmus elmélete

1. Messzebbről meglátja a célcsoport a reklámot.
2. Gyorsabban érzékeli az üzenetet.
3. Hamarabb dönt, minthogy a konkurenst érzékelné.
4. Könnyebben olvassa és értelmezi a mondanivalót.
5. Nem kedvetlenedik el a reklám befogadása közbeni nehézségektől.
6. A konkurencia mellett erősebbnek, stabilabbnak és profibbnak látszódik az „Óriás” hirdető.
7. Az „Óriásnál” több érdeklődő áll a sorban, ami megerősíti a döntésében.
8. Nő az aktivitás hatásfoka.
 

Bejegyezte: Molnár Bálint

Tartalom átvétel