Kosár

A kosár üres.

0 Termék 0 Ft
0 Ft

Hírlevél

Évente néhány levél!

Kapcsolat

 
Truemaker Kft.
 
Budapest 
Reitter Ferenc utca 42.
H-1135
 
 
Nyitvatartás, árukiadás:
Hétfő - Csütörtök: 9:00 - 17:00
Péntek: 9:00 - 15:00
Szombat - Vasárnap: zárva
 
 
 
 

grafika

2015. 01. 05.

Elkészült a Kódguru új arculata

A múlt év utolsó negyedévében a Kódguru Kft.-től kaptunk felkérést a céges arculatuk újragondolására. A megkeresést többkörös egyeztető folyamat követte, mely során elkészült az új arculat kialakításához irányadó brief.
 
A Kódguru Kft. a magyarországi ipari jelöléstechnika szakértőjének számít. Termékeik és szolgáltatásaik jelen vannak a legjelentősebb iparágakban, mint például az élelmiszer- és italipar, az autóipar, építőipar vagy a logisztika. Speciális megoldásaikkal és teljes körű műszaki szolgáltatásukkal az elmúlt néhány évben olyan hozzáadott értéket hoztak létre a piacukon, amely elérhetővé teszi mindazt, amit az elmúlt két évtizedben a partnereinknél, a gyártóknál megtapasztaltunk a termékazonosítás, nyomon követés, jelölés- és csomagolás technika területén.
 
Az arculat frissítését a vállalat növekedése és marketingének kiszélesedése tette szükségessé. A régi logó már nem volt alkalmas a vállalat reprezentálására, ezért a Tulajdonosok a kismértékű frissítés helyett inkább az új arculat mellett döntöttek.
 
 
Fontos volt Megrendelői szempontból, hogy a meglévő színekkel és formákkal némiképp összeegyeztethető legyen az új image. Elsősorban ezért, a narancssárga és fekete színkombinációhoz ragaszkodtak is. Mégis olyan új vonalat szerettek volna látni grafikailag, amely a jelöléstechnikában betöltött szakértői szerepüket képes a lehető legtömörebben emblematizálni.
 
Célunk egy olyan grafikai jel elkészítése volt, amely reflektál a cég tevékenységére, ugyanakkor könnyen és egyszerűen megjegyezhető, letisztult, és akár önmagában is - mintegy szimbólumként - működik. A Megrendelői visszajelzés alapján, és saját véleményünk szerint is sikerült egy olyan friss, dinamikus és átfogó arculatot alkotni a Kódguru számára, amivel hosszú távon képesek azonosulni, és a megrendelőik felé is egy komoly, dinamikus vállalatként jelennek meg.
2015. 01. 05.

Könyveket tervez a Reklámeszköz.hu

2014 utolsó negyedévében is lázasan folytak kreatív grafikai tervezések, melyek közül a szívünkhöz legközelebb álló, könyv borító- és belívtervezéseket emeljük ki most. Hiszem, hogy az Alinea Kiadó gondozásában megjelenő könyvek a Reklámeszköz kreativitásának is köszönhetően esztétikus formában kerülnek a boltok polcaira.
 
 
Sztanev Bertalan - A bor női szemmel
Kell egy könyv a borról a nőknek is! Olyan, amely engedi megláttatni a bor egy másik arcát – olyat, amelyről beszélni csak ők tudnak. Huszonegy vallomás a borról olyan nőktől, akiknek az életét valamilyen mértékben meghatározta a bor. Vallomások a borról, ahogyan ők látják, ahogy a mindennapjaikban, ünnepeikben, örömükben és bánatukban tapasztalják, átélik. Sok személyes élménnyel, érzéssel, gyengédséggel, őszinteséggel és megértéssel van fűszerezve minden mondanivalójuk: kinek életről, másnak hivatásról vagy éppen csak egy szép szerelemről.
 
A borról vallomást tesznek: Berecz Stéphanie, Bereczki Ibolya, Borbás Marcsi, Csézy Erzsébet, Debreczeni Mónika, Erdősi Mária, Garamvári Zsuzsa, Gál Helga, Gálné Dignisz Éva, Gere Andrea, Győri Enikő, Hajdu Edit, Heimann Ágnes, Herczegh Ágnes, Káli Ildikó, Keményné Koncz Ildikó, Kiss Eliza, Luka Enikő, Mészáros Gabriella, S. Hegyi Lucia, Thummerer Éva.
 
A borítónál a tartalomhoz illő, kellemes, nőies, nem komolykodó stílust szerettünk volna alkalmazni. A tervek közül a szerző és a kiadó is a "pöttyös könyvek" hangulatát idéző design mellett tette le voksát. Mind a színvilág, mind a tipográfia egyértelműen a női olvasókat célozta meg. Hiszen Nekik és Róluk szól a könyv...
 
 
 
Krúdy Gyula - Álmoskönyv
„Hosszú, csendes esték munkája ez a könyv. Amely estéken a forgatott sárga lapok mögött feltünedeznek félig-meddig porrá válott öregasszonyok arculatai, akik falusi ifjúságomban, pattogó tűz mellett oly jelentőséget tulajdonítottak az álmoknak, mint akár a valóságos életnek. Inkább a saját mulattatásomra, inkább hosszú telek csendes eljátszadozására, esti órák halk elfuvolázására szerkesztettem ez Álmoskönyvet, mint azért, hogy bárki is hitelt adjon a következő soroknak. Álom: játék, mint az élet… Néha komolyra fordul a játék. Az élet is, az álom is.”
 
A borító illeszkedik az eddig megjelent Krúdy-sorozat többi tagjához. Ugyanaz a tipográfia, hold kisgrafikával, mely a belíven is visszaköszön. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bejegyezte: Molnár Bálint

2014. 12. 01.

Tippek és trükkök displayek grafikai tervezéséhez

A kiállításra vagy promócióra készülő cégek ügymenetében kulcskérdés, hogy az elkészített grafika vajon alkalmas-e a felhasználásra a reklámberendezéseken. Minden reklámeszköznek megvan ugyanis a maga speciális grafikai igénye: például a kifutó mérete, szegmentáció, illesztés vagy kitakart - nem látható - felületeik. Az olvasók sikeréhez az alábbi rövid áttekintés és néhány azonnal bevethető fogás mindenképpen hozzájárulhat!

 

Miért fontos a megfelelő grafika?
Mert ha a kreatív grafikai nem működik együtt a reklámberendezéssel, az akár el is lehetetleníti a reklámüzenet célba jutását. A reklámzajban pedig az fog jobban érvényesülni, amely nemcsak a monitoron - hanem kivitelezés után - az életben is megállja a helyét.

Mire kell itt gondolni?
Egyrészt a mobil displayek grafikai tervezésénél figyelembe kell venni, a reklámeszköz méretét, a kiállítótéri elhelyezkedését és a felhasználás célját. Fontos tudatosítani, hogy szórólapok, névjegykártyák nyomdai anyagai nem működnek megfelelően ebben a környezetben. A displayekkel szemben támasztott legalapvetőbb követelmény, hogy a rövid észlelési idő ellenére kontaktusra ösztönözze az érdeklődőt. Itt nincs hely hosszú tagolatlan leírásokra. Nem célszerű több üzenetet elhelyezni a reklámeszközön csak azért, mert nagy reklámfelülete van.

Mégis akkor milyen legyen?

Gyakran „a kevesebb néha több” elv érvényesül. A legfontosabb, hogy szemmagasság fölé kerüljön a fő üzenet. A szövegtörzs minél rövidebb legyen. Legjobb ha összesen egy mondatból áll. A grafika tartalmazzon figyelemfelkeltő formai, képi vagy tipográfiai megoldást. Végül, de nem utolsósorban az információs rész ne az alsó harmadra kerüljön. Az elkészült reklámeszköz 3-6 méterről is jól felismerhető, akár olvasható legyen.

Mik a legáltalánosabb grafika leadási hibák?

  • A grafikai anyag mérete nem megfelelő.
  • A grafikában alacsony felbontású logó vagy fotó található. Tehát a grafika nyomtatásra megfelelő lenne, de egy-két elem hibája elrontja az összképet.
  • Kitakart részre kerül a logó vagy a reklámüzenet, így szemből nem lesz olvasható.

Hogyan lehet kiküszöbölni a grafikai anomáliákat?

  • Érdemes olyan kivitelezőt választani ahol szakképzett grafikussal el lehet készíttetni a nyomdai anyagot.
  • Saját grafikus esetén is érdemes a reklámeszköz gyártójától grafikai sablonfájlt vagy útmutatót kérni.
  • Fotók, videó vagy személyes megtekintés által ismerje meg a reklámeszközt!
  • Szánjon 10 percet a végleges grafika ellenőrzésére leadás előtt!
  • Leadáskor kérje a kivitelezőt, hogy ellenőrizze a grafikai anyag megfelelőségét!


Mi van a színhelyességgel? Ugye olyan lesz mint a monitoron?
Nem feltétlenül. A grafikák leadása minden esetben CMYK színtérben történjen. Konkrét szín-igény esetén szükséges a pantone színkód azonosítása. Színkód hiányában javasoljuk, hogy a kivitelezőnél színkártyából kerüljön kiválasztásra a megfelelő szín. Amennyiben ez nem megoldható például fotóról van szó, ahol nincs konkrét szín, úgy minden esetben proof nyomtatásához ragaszkodjon!

Roll up
Roll up grafika esetében a leglényegesebb, hogy az általában 200 cm magas látható mérettel készülő display aljához minimum 5 cm kifutó szükséges alul, amely rész a roll up szerkezetben marad. A felső sín a grafika tetejéből 1 cm-t fog kitakarni. Érdemes átgondolni a kreatív szempontjából, hogy általában a roll up – szemmagasságban lévő – felső harmada ad jól látható felületet. A középső harmad csak akkor érzékelhető, ha nem takarja ki egy lelkes érdeklődő a látványt. Az alsó harmadra pedig legrosszabb esetben is csak a másodlagos eligazító információk kerüljenek! Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy a roll up nem alkalmas nagy terjedelmű szöveges részek megjelenítésére. Ez alól talán csak a rendezvény műsora lehet kivétel, ahol a résztvevők rászánják az időt az egész tartalom áttekintésére.

Strandzászló
A zászló elsősorban a márka kommunikációjára alkalmas reklámeszköz. A logó mellett maximum egy szó vagy egy sor szöveget érdemes elhelyezni. A reklámüzenet legyen minél nagyobb méretű, de ügyeljen arra, hogy a varrásba ne csússzon bele a felirat! Itt a legnagyobb a grafikai sablon jelentősége! Enélkül ugyanis szinte lehetetlen pontosan dolgozni. A strandzászlóknál érdemes továbbá előre egyeztetni, hogy a zászlórúdhoz készülő íves bujtató nyomtatással készül, vagy egyszínű (fekete vagy fehér) alapanyagból. Az igényesebb változatnál a grafika hátteréből kerül kialakításra a bujtató. Ehhez érdemes a kivitelezőnek nagyobb kifutójú grafikát átadni.

 

Pop-up háttérfal, sajtófal
Különösen fontos a sajtónyilvános események hátteréül alkalmazott sajtófalak grafikája. Elsősorban szemből nézve minden lényeges grafikai elemnek jól láthatónak és megfelelő méretűnek kell lennie. A pop-up sajtófal grafikájának előkészítésénél két tényt érdemes szem előtt tartani. Egyrészt a két oldalsó panel ívesen hátrahajlik, így ezek szélére nem szabad logót vagy szöveget helyezni. Másrészt a teljes grafika szegmentálásra kerül és az illesztéseknél számolni lehet elcsúszásokkal. Ezért körültekintően járjon el és a grafikai sablonban található szegmentációs jelekre semmi esetre se helyezzen kisméretű feliratot vagy logót! A sűrű vízszintes vonalak kerülendőek. Érdemes a sajtófalra kerülő fotók elhelyezését is körültekintően átgondolni. Arcok függőleges kettévágása például kifejezetten kerülendő!

 

Promóciós és regisztrációs pult
A promóciós pultok leghasznosabb felülete a korona, mivel szemmagasság felett helyezkedik el. A szokásos egy-két szavas figyelemfelkeltés mellett még hatásosabb az egyedi formára stancolás. Nyugodtan eressze szabadjára minden grafikus a képzeletét! A pultok alul lévő palást része szemből és két oldalról is jól látható. Fontos, ha különböző a két oldal, akkor szemből nézve érdemes jobb és bal felirattal megkülönböztetni. A sablonfájlban tervezett grafikáknál ez egyértelmű.

Tippek

  • Tervezés előtt ellenőrizze a használandó képek minőségét! Az alacsony felbontású képek a nyomaton is pixelesek/homályosak lesznek!
  • Ami a képernyőn feketének látszik (C=0% M=0% Y=0% K=100%) az a nyomaton csak sötétszürke? A „dúsított” fekete (C=50% M=50% Y=50% K=100%) segít ezen.
  • A segédletekben jelölt takarásba kerülő felületekre érdemi információt (szöveget, logót) ne  helyezzen, csupán háttérgrafikával töltse ki!
  • A lágy színátmeneteknél fellépő „lépcsőzetesség” elkerülése érdekében érdemes a színátmenet rétegére 2-3% zajt alkalmazni.
  • Ellenőrizze az adott termék pontos méreteit, és 1:1 méretarányban készítse el a grafikát, figyelembe véve a szükséges kifutókat és a takarásba eső felületeket! A grafika befoglaló mérete egyezzen meg a kiadványszerkesztő programban beállított oldalmérettel, ne egy tetszőleges méretű lapra kerüljön! Ennek megfelelően a kifutók és vágójelek az oldal vágott méretén kívül helyezkedjenek el!
Tartalom átvétel