Kosár

A kosár üres.

0 Termék 0 Ft
0 Ft

Hírlevél

Évente néhány levél!

Kapcsolat

 
Truemaker Kft.
 
Budapest 
Reitter Ferenc utca 42.
H-1135
 
 
Nyitvatartás, árukiadás:
Hétfő - Csütörtök: 9:00 - 17:00
Péntek: 9:00 - 15:00
Szombat - Vasárnap: zárva
 
 
 
 

tipp

2014. 12. 01.

Tippek és trükkök displayek grafikai tervezéséhez

A kiállításra vagy promócióra készülő cégek ügymenetében kulcskérdés, hogy az elkészített grafika vajon alkalmas-e a felhasználásra a reklámberendezéseken. Minden reklámeszköznek megvan ugyanis a maga speciális grafikai igénye: például a kifutó mérete, szegmentáció, illesztés vagy kitakart - nem látható - felületeik. Az olvasók sikeréhez az alábbi rövid áttekintés és néhány azonnal bevethető fogás mindenképpen hozzájárulhat!

 

Miért fontos a megfelelő grafika?
Mert ha a kreatív grafikai nem működik együtt a reklámberendezéssel, az akár el is lehetetleníti a reklámüzenet célba jutását. A reklámzajban pedig az fog jobban érvényesülni, amely nemcsak a monitoron - hanem kivitelezés után - az életben is megállja a helyét.

Mire kell itt gondolni?
Egyrészt a mobil displayek grafikai tervezésénél figyelembe kell venni, a reklámeszköz méretét, a kiállítótéri elhelyezkedését és a felhasználás célját. Fontos tudatosítani, hogy szórólapok, névjegykártyák nyomdai anyagai nem működnek megfelelően ebben a környezetben. A displayekkel szemben támasztott legalapvetőbb követelmény, hogy a rövid észlelési idő ellenére kontaktusra ösztönözze az érdeklődőt. Itt nincs hely hosszú tagolatlan leírásokra. Nem célszerű több üzenetet elhelyezni a reklámeszközön csak azért, mert nagy reklámfelülete van.

Mégis akkor milyen legyen?

Gyakran „a kevesebb néha több” elv érvényesül. A legfontosabb, hogy szemmagasság fölé kerüljön a fő üzenet. A szövegtörzs minél rövidebb legyen. Legjobb ha összesen egy mondatból áll. A grafika tartalmazzon figyelemfelkeltő formai, képi vagy tipográfiai megoldást. Végül, de nem utolsósorban az információs rész ne az alsó harmadra kerüljön. Az elkészült reklámeszköz 3-6 méterről is jól felismerhető, akár olvasható legyen.

Mik a legáltalánosabb grafika leadási hibák?

  • A grafikai anyag mérete nem megfelelő.
  • A grafikában alacsony felbontású logó vagy fotó található. Tehát a grafika nyomtatásra megfelelő lenne, de egy-két elem hibája elrontja az összképet.
  • Kitakart részre kerül a logó vagy a reklámüzenet, így szemből nem lesz olvasható.

Hogyan lehet kiküszöbölni a grafikai anomáliákat?

  • Érdemes olyan kivitelezőt választani ahol szakképzett grafikussal el lehet készíttetni a nyomdai anyagot.
  • Saját grafikus esetén is érdemes a reklámeszköz gyártójától grafikai sablonfájlt vagy útmutatót kérni.
  • Fotók, videó vagy személyes megtekintés által ismerje meg a reklámeszközt!
  • Szánjon 10 percet a végleges grafika ellenőrzésére leadás előtt!
  • Leadáskor kérje a kivitelezőt, hogy ellenőrizze a grafikai anyag megfelelőségét!


Mi van a színhelyességgel? Ugye olyan lesz mint a monitoron?
Nem feltétlenül. A grafikák leadása minden esetben CMYK színtérben történjen. Konkrét szín-igény esetén szükséges a pantone színkód azonosítása. Színkód hiányában javasoljuk, hogy a kivitelezőnél színkártyából kerüljön kiválasztásra a megfelelő szín. Amennyiben ez nem megoldható például fotóról van szó, ahol nincs konkrét szín, úgy minden esetben proof nyomtatásához ragaszkodjon!

Roll up
Roll up grafika esetében a leglényegesebb, hogy az általában 200 cm magas látható mérettel készülő display aljához minimum 5 cm kifutó szükséges alul, amely rész a roll up szerkezetben marad. A felső sín a grafika tetejéből 1 cm-t fog kitakarni. Érdemes átgondolni a kreatív szempontjából, hogy általában a roll up – szemmagasságban lévő – felső harmada ad jól látható felületet. A középső harmad csak akkor érzékelhető, ha nem takarja ki egy lelkes érdeklődő a látványt. Az alsó harmadra pedig legrosszabb esetben is csak a másodlagos eligazító információk kerüljenek! Nem lehet eleget hangsúlyozni, hogy a roll up nem alkalmas nagy terjedelmű szöveges részek megjelenítésére. Ez alól talán csak a rendezvény műsora lehet kivétel, ahol a résztvevők rászánják az időt az egész tartalom áttekintésére.

Strandzászló
A zászló elsősorban a márka kommunikációjára alkalmas reklámeszköz. A logó mellett maximum egy szó vagy egy sor szöveget érdemes elhelyezni. A reklámüzenet legyen minél nagyobb méretű, de ügyeljen arra, hogy a varrásba ne csússzon bele a felirat! Itt a legnagyobb a grafikai sablon jelentősége! Enélkül ugyanis szinte lehetetlen pontosan dolgozni. A strandzászlóknál érdemes továbbá előre egyeztetni, hogy a zászlórúdhoz készülő íves bujtató nyomtatással készül, vagy egyszínű (fekete vagy fehér) alapanyagból. Az igényesebb változatnál a grafika hátteréből kerül kialakításra a bujtató. Ehhez érdemes a kivitelezőnek nagyobb kifutójú grafikát átadni.

 

Pop-up háttérfal, sajtófal
Különösen fontos a sajtónyilvános események hátteréül alkalmazott sajtófalak grafikája. Elsősorban szemből nézve minden lényeges grafikai elemnek jól láthatónak és megfelelő méretűnek kell lennie. A pop-up sajtófal grafikájának előkészítésénél két tényt érdemes szem előtt tartani. Egyrészt a két oldalsó panel ívesen hátrahajlik, így ezek szélére nem szabad logót vagy szöveget helyezni. Másrészt a teljes grafika szegmentálásra kerül és az illesztéseknél számolni lehet elcsúszásokkal. Ezért körültekintően járjon el és a grafikai sablonban található szegmentációs jelekre semmi esetre se helyezzen kisméretű feliratot vagy logót! A sűrű vízszintes vonalak kerülendőek. Érdemes a sajtófalra kerülő fotók elhelyezését is körültekintően átgondolni. Arcok függőleges kettévágása például kifejezetten kerülendő!

 

Promóciós és regisztrációs pult
A promóciós pultok leghasznosabb felülete a korona, mivel szemmagasság felett helyezkedik el. A szokásos egy-két szavas figyelemfelkeltés mellett még hatásosabb az egyedi formára stancolás. Nyugodtan eressze szabadjára minden grafikus a képzeletét! A pultok alul lévő palást része szemből és két oldalról is jól látható. Fontos, ha különböző a két oldal, akkor szemből nézve érdemes jobb és bal felirattal megkülönböztetni. A sablonfájlban tervezett grafikáknál ez egyértelmű.

Tippek

  • Tervezés előtt ellenőrizze a használandó képek minőségét! Az alacsony felbontású képek a nyomaton is pixelesek/homályosak lesznek!
  • Ami a képernyőn feketének látszik (C=0% M=0% Y=0% K=100%) az a nyomaton csak sötétszürke? A „dúsított” fekete (C=50% M=50% Y=50% K=100%) segít ezen.
  • A segédletekben jelölt takarásba kerülő felületekre érdemi információt (szöveget, logót) ne  helyezzen, csupán háttérgrafikával töltse ki!
  • A lágy színátmeneteknél fellépő „lépcsőzetesség” elkerülése érdekében érdemes a színátmenet rétegére 2-3% zajt alkalmazni.
  • Ellenőrizze az adott termék pontos méreteit, és 1:1 méretarányban készítse el a grafikát, figyelembe véve a szükséges kifutókat és a takarásba eső felületeket! A grafika befoglaló mérete egyezzen meg a kiadványszerkesztő programban beállított oldalmérettel, ne egy tetszőleges méretű lapra kerüljön! Ennek megfelelően a kifutók és vágójelek az oldal vágott méretén kívül helyezkedjenek el!
Tartalom átvétel