A brief az a dokumentum, amelyben a megbízó tájékoztatja az ügynökséget az általa megrendelendő kampány vagy önálló hirdetés paramétereiről, a munkához szükséges információkról.
Amit egy tipikus briefnek tartalmaznia kell:
- Háttér: Információ a vállalatról vagy a szervezetről, beleértve méretét és fő termékét vagy szolgáltatásás
- Célcsoport: általános információk, ki a célcsoport
- Célok: lehet nagyon általános: a célcsoport szerezzen tudomást vállalatunkról, vagy lehet nagyon specifikus: pl. egy szoftvercég weboldalán minél több regisztrálást generáljon a kampány, hogy megrendeljék a frissítést
- Média: Brosúra, hírlevél, weboldal, arculat, csomagolás
- Kinézet: a vállalat pozicionálása és a célpiac
- Specifikációk: Jogok, méret, színek, mennyiség
- Határidő: A munka elkészítésének határideje
- Menetrend: szöveg mikortól áll rendelkezésre, ötletek bemutatásának ideje, korrektúra, végtermék