Védjegy lesz a Reklámeszköz logója
2016. május 31.
Értékelés

A Reklámeszköz logójának a védjegy oltalom alá helyezését kezdeményeztük a napokban a Magyar Szabadalmi Hivatalnál.
A display-cégünket hirdető grafika levédéséről azért döntöttünk, mert megelégeltük, hogy egyre többen „vesznek kölcsön” úgy képeket, illusztrációkat és szöveges tartalmakat a webshopunk-ból, hogy még engedélyt sem kérnek előtte. Az áprilisban indított eljárás végén „kedvenc pelikánunk” úgynevezett színes ábrás logóként kerül regisztrálásra. Ez egyébként csak az első lépés. A terveink között szerepel az is, hogy minden szellemi termékünket oltalom alá helyezzük, megelőzve ezzel a „netes szabadrablásokat”.
„Biztonság, előrelátás és befektetés” – már réges-régen is ezt hirdette a logó, aminek a története az ősi görög időkig nyúlik vissza. Eredeti jelentése a kép, amely az évszázadok során egyre fontosabb lett a korabeli mesteremberek, céhek megkülönböztetéséhez. Az aranyművesek a középkorban például jeleket – logókat – ütöttek az általuk készített fémekbe, ahogyan a papírmerítők is logóval védték a munkájukat. Ez utóbbiak voltak az első vízjelek.
A Reklámeszköz.hu 9 évvel ezelőtti indulásakor mi is egyből egy logó megalkotásával kezdtük a pályafutásunkat. A zöld alapon kirajzolódó pelikán sorsa szorosan összefonódik a cégünk történetével. Persze az évek során – autós hasonlattal élve – néhány facelift-et, azaz ráncfelvarrást végrehajtottunk rajta. A most védjegy oltalomra váró pelikánunk például már a Reklámeszköz.hu harmadik generációs logójának számít a sorban.