Barion Pixel Zseniális antimarketing fogás | Reklámeszköz.hu

Zseniális antimarketing fogás

2015. augusztus 27.

Értékelés

0
Még nincs értékelve

Profi gerillaakció civilektől. Az amerikai non-profit szervezet, a States United aktivistái egy különleges tervet eszeltek ki arra, hogy felhívják a figyelmet a korlátlan fegyvervásárlás veszélyeire. Ők ugyanis azon az állásponton vannak, hogy ha korlátoznák a fegyverhez jutást, sokkal kevesebb emberölés, baleset és öngyilkosság történne, miközben az amerikaiak 60 százaléka azért vesz pisztolyt vagy puskát, hogy megvédje magát és a családját.

A mellékelt linken látható akció lényege az volt, hogy a civilek egy kamu fegyverboltot nyitottak New York egyik forgalmas részén, ahol használt mordályokat kínáltak eladásra. Az üzletet több rejtett kamerával is felszerelték, így figyelni tudták azoknak a reakcióit, akik életük első használt pisztolyát vagy puskáját akarták megvenni. A fegyverekhez ugyanis történet is tartozott, többnyire tragikus. Érdemes megnézni az angol nyelvű felvételen, hogy milyen reakciót vált ki a vevőkből, amikor például kiderül, hogy egy ötéves kissrác, hogy lopta ki apu 45-ösét a szekrényből és játék közben, hogy lőtte le vele kistestvérét. Minden egyes „termékhez” tartozott egy hasonló sztori, így természetesen senki nem vett semmit a boltban.

A videó, mely felkerült a YouTube-ra, nagyon felkapott lett, megjelenésekor óránként 700 ezren nézték meg. Alig másfél hét után már 3,7 milliós nézettséget produkált, tehát mondhatni az üzenet elég sikeresen elért az emberekhez. A figyelemfelkeltés sikerült, bár nem kívánt mellékhatása is van a kampánynak. Az Amerikai Fegyverszövetségnek - érthető módon - annyira nem tetszett a kisfilm. Ők a videó készítésének körülményeit firtatják, mert bár a díszlet valóban realisztikus, a vásárlók reakcióját túl teátrálisnak, mesterkéltnek, beállítottnak találták. Mivel ez megtévesztheti az embereket, szerintük fogyasztóvédelmi problémákat vet fel. A kisfilm nyilvános, így mindenki eldöntheti, hogy egyetért-e a kampány tartalmával.

Forrás: marketingmagazine.co.uk


Címkék: