Pop-up fal grafikai tervezése
2014. szeptember 01.
Értékelés

A szeptemberben kezdődő kiállítási szezon kezdetén aktuális kérdés, hogy a megrendelésre kerülő pop-up háttérfal grafikáját ki, és milyen módon készítse el. Az Ügyfél szempontjából javasolt, hogy olyan kivitelezőnél adja le a megrendelést, ahol igény esetén a grafikai munkát is el tudják végezni.
Azonban ha a grafikát más módon készítik elő, úgy a kivitelezőtől minden esetben kérjék be előre a pop-up fal grafikai segédletét, mert – ahány ház, annyi szokás – a pop-up dekorációk is megannyi méretben-, és módon valósíthatóak meg.
1. Tervezési sajátosságok
A grafika tervezést minden esetben a pop-up fal teljes – kiterített – grafikai méretére célszerű elvégezni és leadni. Figyelembe kell venni, hogy a grafika a későbbiekben függőleges panelekre lesz vágva, ezért a vágásokra lehetőség szerint ne kerüljön betű vagy logó. Illesztésnél ugyanis mind a kivitelezésben részt vevő dekoratőr, mind az összeillesztést végző felhasználó nehézségekbe fog ütközni! Ugyanezen oknál fogva kerülendőek a paneleken átnyúló, egybefüggő vonalak is. A grafikai sablonokban jelölt hátrahajló vagy takarásba kerülő felületekre pedig csak dekorációs elemek kerüljenek, mert ezek szemből nem lesznek láthatóak.
2. Kommunikációs jó tanács
A legtöbb háttérként szolgáló reklámeszköznél számítani lehet arra, hogy a grafika alsó felét vagy akár alsó 150-160 cm-es részét nem lehet majd jól látni. Egyrészt a hátfal elé helyezett pult vagy szórólaptartó „árnyékolja le”, másrészt jobb esetben a reklámaktivitás elé csoportosuló érdeklődők takarják el a hátul állóktól. Ezért célszerű a fő reklámüzenetet és a logót a felső harmadra helyezni. A kötelező részeket, elérhetőségeket vagy másodlagos üzenetet lehet két oldalra tervezni, de nem szabad elfelejteni itt sem, hogy szem magasságnál sokkal lejjebb ne kerüljön fontos információ!
3. Bevált megoldás
Legtöbbször alkalmazott sajtóhátfal grafikai megoldás, hogy mozaikszerűen összerendezett logókat jelenítenek meg a háttéren. Ez tökéletes megoldás sajtóháttér vagy fotóháttér esetében, ugyanis így van a legnagyobb esélye, hogy a prominens személyekről készült fotókon a támogatók, szervezők márkája is feltűnhessen. A legnagyobb hatás elérése érdekében érdemes, jól eltalálni a logók méretét és eloszlását.
4. Kihozni a legtöbbet
A köztudottan magasabb árkategóriában lévő pop-up falaknál rendkívüli módon felértékelődik a többszöri felhasználás lehetősége. Ebből a szempontból érdemes átgondolni a grafika aktualitását és variálhatóságát is. Presztízsveszteség nélkül bevethetőek olyan trükkök, hogy például csupán az egyik grafikai panelen van dátum, ár vagy más módosuló információ. Így a legközelebbi alkalommal vagy árváltozás esetén, csak azt az egy panelt kell újragyártani. Ilyenek lehetnek még a több mutációban készülő grafikák, amikor a logó és a fix információk csak meghatározott paneleken jelennek meg. A többi panel az aktuális rendezvény mondanivalójához idomul. Például informatikai cég pop-up falának bal oldala a márkát kommunikálja, jobb oldali 3 panelje pedig webhostingot, weboldal tervezést vagy szerverszolgáltatást az éppen aktuális kiállítás témája szerint.
5. Tévhitek
A leggyakoribb félreértés a tervezés és a megrendelés során a pop-up fal méretével kapcsolatos. A hagyományosan 3×3 vagy 4×3 méretűnek nevezett hátterek valójában a háttérfal-szerkezet 3×3-as vagy 4×3-as rácskiosztását jelentik. Ezért két – pl. egy íves és egy egyenes – 3×3 rácsméretű fal, centiméterben kifejezett mérete különböző is lehet és semmiképp sem méterben fejezi ki a méretét! A méretet minden esetben egyeztesse a kivitelezővel és vegye figyelembe a termékhez készült grafikai segédletet!
A pop-up falakról további termékinformációk ezen az oldalon érhetőek el:
Pop-up fal árak, méretek, grafikai segédlet és minden fontos információ