Túl a nyolcvanötödik könyvborítón!
2015. november 10.
Értékelés

„Sztori-profit” – ezzel a figyelem felkeltő címmel jelent meg 2015-ben Márton-Koczó Ildikó könyve, amelynek ha a fedőlapját és az oldalainak a tördelését nézik, jusson eszükbe a Reklámeszköz.hu is.
A produkciós irodát ugyanis az évek alatt nem csak a rendezvényszervezők találták meg, hanem könyvkiadók is. Sőt olykor közvetlenül az írói vénával megáldott honfitársaink. Eddig összesen 85 könyv borítójának megtervezése fűződik a Reklámeszköz.hu Kreativ Produkciós Irodához. „A könyvtervezés egy grafikus munkásságának a csúcsa” – vallja Polányi Petra kollégánk, aki 2010 óta már három polcot is megtöltött az általa tervezett könyvekkel. Így közel száz szépirodalmi, üzleti és gasztronómiai témájú könyv tipográfiáját és borítóját álmodta meg. Neki köszönhetően, most egy kis betekintést nyerhetünk, a könyvtervezés alapjaiba:
– Mennyiben különleges munka a könyvtervezés?
– Összhangot kell teremtenie a szerző, a mű és az olvasói igények közt. Ha megvan az egyensúly a borító és a belív között, az nagyon jó érzés! Annak is, aki tervezte és annak is aki kézbe veszi a könyvet. Szem előtt kell tartani, hogy olvasóbarát legyen a könyv. Nem lehet öncélú a tervezés, hiszen mégiscsak egy használati cikkről van szó.
– Mit kell átadnia egy könyvborítónak, avagy a jó bornak is kell a cégér?
– Utalnia kell a mondanivalóra vagy a könyv üzenetére, szellemiségére. Fontos, hogy a borítónak nem kell elmesélnie, miről szól a könyv. Sokan beleesnek ebbe a hibába, amikor borítót terveznek.
– Mi a jó könyvborító titka?
– Nem tolakodó, de figyelemfelkeltő, nem mellesleg eladja a könyvet.